2019 m. rugpjūčio 26 d. pirmadienis - 8:17
   

KAS PRAVALGĖ 640 TŪKSTANČIŲ?

«
Autorius: Juzė - Viso pranešimų: 11 - Tema sukurta: 2011-03-30 14:35:20
2011-04-06 20:14Supratimas
pagaliau supratau kodėl LPSK vadas taip priešinosi, kai norėta įtraukti į įstatus privalomą atsiskaitymą už projektų vykdymą ir naujų teikimą.
2011-04-04 20:50Vytautas JS
aš tikiuosi, kad su šiems veikėjams pagaliau pradės klausimus uždavinėti jų pačių nariai, visuomenė. Gal dar pasitaisys...
2011-04-01 09:00JS
Naivus esi, Bakai, jei tikiesi iš A.Č. garbingo dialogo.
2011-03-31 22:17Vytautas
Pabandykim papolemizuoti. Matau girdėtas „pastebejimo“ frazes (viename pranesime jas minejo Arturas Cerniauskas teisindamasis savo nariams del valstybes finansavimo). Taigi turiu pagrindo manyti, kad cia jis arba jam artimas arba tiesiog jo suklaidintas žmogus bando ta mundurą išplauti . Toliau manau nesunkiai irodysiu, kad p. Cerniauskas ir kitu centru aukščiausi lyderiai paprasčiausiai mulkina savo narius . Pabandysiu detalizuoti lprofsajungos skaitytojams apie viska is eiles: 1. Del projektu, kuriuos neva gali rasyti visi: niekada nerasyciau projektu, kurie priverstu rinktis tarp nariu interesu ir valdzios (net jei tik teoriskai galetu sukelti interesu konflikta). Beje valdzia viesajame sektoriuje vienintelis socialinis partneris. Todel priklausyti nuo sio partnerio butu beprotybe. Kai buvo formuojama si Vyriausybe, gavau pasiulyma tapti vieno ministro patareju, atsisakiau, nes ministras negalejo garantuoti salygu, kad i tokio konflikto butu isvengta. Jei atsitiktu taip, kad tektų prasyti dotacijų nesvarbu kaip tai vadintusi – projektai, atsiskaitymas uz konsultacijas ar Darba grupėse, greičiausiai viesai deklaruočiau interesus ir tokiu dotaciju ataskaitas, o visu pirma surengčiau viesa diskusija, ar toks pasirinkimas butu teisingas.
Griztant prie skaitytojams brukamo mito, kad visi gali kreiptis i Vyriausybe ir gauti finansavimą galiu pasakyti, kad yra Blinkeviciutes, Paulausko laiku Vyriausybes nutarimas (2007 m. liepos 11 d. Nr. 729) bei ji lydintys teises aktai, kuriose partnerystes programa ir finansavimas yra be jokiu konkursu ir projektu rasymu skiriamas isimtinai trims centrams juos tiesiogiai ivardinant. Todel manes visiskai nestebina iki siu dienu A. Cerniausko rodomas demesys profesiniu sajungu issigimima skatinusiam veikui Arturui Paulauskui.
Antra, del Europos fondu. ES finansavimas mažai ka bendro turi su Vyriausybes skiriamu finansavimu. Siuo atveju neskaidrus buna dažniausiai siu lesu administravimas nacionalinėse Vyriausybese. Todel tie, kas greta pateikia ESlesas ir Vtreiausybes Lesas yra arba visikai nereastingi arba tiesiog manipuliuoja žmonių nezinojimu.
Del trisales tarybos ir susitarimo. Esu tikras, kad susitarti del bendro atstovo turi LDF, Solidarumas ir LPSK. Jungtine ps, NPPSS, Juknis ar kiti ir kitos tikrai susitars ir skirs taip pat bendra atstova. Nematau esminio skirtumo tarp LDF, Solidarumo arba Jungtines profesines sąjungos, NPPSS... jei vertinti teisiniu poziuriu. Visos trys pagal Konstitucija turi vienodas teises ir statusa. Skirtumas tas, kad kaip minėjau centrams tiesiog pavyko parsiduoti ir įkalbėti V Blinkeviciute 2006 metais, kad sios trys organizacijos patektu i Vyriausybes nutarimą, numatanti sistemingas dotacijas. Siūliau ir kita varianta Trisale taryba, kiek leicia profesiniu sąjungų vietas, formuoti laikantis siu kriterijų: teritorine apreptis, pajamos is nario mokesčio, nariu skaičius, ir veiklos apimtys. Turiu oficialu susirašinėjimą. Ne vienas Blinkeviciutes pakrikštytas „centras“ su tokiu siulymu nesutiko.
Pabaigai tiems, kas mano, kad neturiu ka veikti rašinėdamas. Buvau sventai nusprendęs is tiesu nekreipti dėmesio i nesazininga kai kuriu profsąjungų lyderiu elgesi. Juo labiau, kad tie lyderiai paiskejus ju finansavimo aplinkybems neteko pasitikėjimo visuomeneje. Zinau, kad net ir dideles pinigu dotacijos jei nera igudziu nepadės pelnyti žmonių pagarba ir pasitikėjimą. Taip atsitiko su šimtus milijonu verto turto paveldejimu, taip atsitiktu ir su Vyriausybes ir ES keliais milijonais. Deja keli įvykiai šiais metais mane, kaip lyderi, priverte ginti pareigūnus ir samdomus darbuotojus nuo kai kuriu centru kriminalejimo. To neturetu buti. Jei centrai įgavo privilegijų, jie negali jas naudoti tam, kad slopinti profsąjungų judėjimą, kenkti dirbantiems samdomiems žmonėms, kuriems reikalinga pagalba. Bet apie tai vėliau.
2011-03-31 19:24Pastebėjimui
Ups... kažkas gerai įkando, pastebėjimui nervai neatlaiko, tikrove maišosi su fantazijomis, gal tamstai reiktu pailsėti, ar tiesiog prie butelio atsipalaiduoti :), nes kitaip pakliūsite į durniną.
Armaitis, nes tik įkurus VRM pensininku organizacija, jis kreipėsi su programa dėl finansavimo, tačiau dėl netinkamo projekto, ji finansuoti buvo atsisakyta – seno žilo arklio bėdas neatitinkantis tikrovės. Armaitis dar nėra VRM pensininkas, jis yra dar dirbantis pareigūnas, todėl nėra VRM pensininku organizacijos narys, o neturėdamas šioj organizacijoje jokios statuso, jis negalėjo niekur kreiptis dėl VRM pensininkų kokios nors programos finansavimo.
2011-03-31 17:46Geras
Gerbiamieji, reikia dirbti tada ir rezultatai bus – na jo, PS centru darbo rezultatus visi mato ir pajuto...
2011-03-31 17:29Pastebejimas
Trisale taryba buvo suformuota 1995 m ir dabartiniu metu ji yra isplesta,taciau kaikurios organizacijos niekaip nesugeba isrinkti atstovu i trisale taryba.Tai liecia ir Baka,ir Jukni,ir Dambrauska,ir kt.O del finansavimo gerbiamieji,tai bet kuri PS gali paruosti programa ir kreiptis i vyriausybe del programos finansavimo.Jei programa bus gerai paruosta ji bus finansuojama.Taip yra ir daugelyje ES saliu ir tai gerai zino ir Armaitis,nes tik ikurus VRM pensiniku organizacija,jis kreipesi su programa del finansavimo,taciau del netinkamo projeto,ji finansuoti buvo atsisakyta.Dabar jau yra paskelbtos Europos strukturiniu fondu lesu skyrimo soc,dialogui gaires.Kas netinges,tas ruos projektus ir gaus finansavima.Aisku daug paprasciau nieko neveikti ir rasineti internete visokias nesamones.Gerbiamieji,reikia dirbti tada ir rezultatai bus.
2011-03-31 16:39Įdomu
Įdomu ar yra pasaulyje nors dar viena civilizuota šalis, kur profsąjungoms Vyriausybė skirtų finansavimą ? Juk skyrus tokią labai jau nemenką finansinę paramą profsąjungai nebėra jokio motyvo nuoširdžiai ginti dirbantįjį ir atsiranda kitas stimulas, ne ginti žmones, o kuo daugiau išpešti iš Vyriausybės jiems pataikaujant. Vyriausybės atstovai, kurie sumąstė finansuoti kai kurias profsąjungas buvo genijai, kai pasirinko būtent šitas, kurių vadovai matyt buvo aiškiai siauresnės pasaulėžiūros ir viską vertino tik pinigais, o ne noru padėti skriaudžiamiems. Juk buvo vis dėl to kažkokie kriterijai renkantis atstovus į trišalę tarybą, jau tikrai rinkosi ne pagal kokią nors parašytą metodiką.
2011-03-31 11:47Pastebejimas
Informacija apie detalų projekto vykdymą neteikiama net Tarybos nariams, tai ko Jūs norite p. Bakai ?
2011-03-31 09:53V.Bakas
Pareigūnų profesinė sąjunga: Profesines sąjungas turi išlaikyti nariai, o ne Vyriausybė ar darbdaviai
-------------------------------------------------------------------
Profesines sąjungas turi išlaikyti jų nariai, o ne Vyriausybė ar darbdaviai, teigia Nacionalinio pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkas Vytautas Bakas. Nagrinėjant Socialinio dialogo Lietuvoje stiprinimo 2007-2011 metų programą matyti, kad valdžia sistemingai kelerius metus finansuoja pasirinktas tris profesines sąjungas, skirdama vidutiniškai po beveik pusantro milijono litų kasmet. Tuo tarpu veikiant stambių verslo grupių lobistams netrukdomai liberalizuojami darbo ir tarnybos santykiai, pro pirštus žiūrima į grubius darbuotojų interesų pažeidimus, aktyvių lyderių persekiojimą, didelių pokyčių nevyksta sprendžiant nedarbo klausimus, neskatinamas žmonių verslumas.
-------------------------------------------------------
Iki šiol apie šių lėšų panaudojimą nebuvo teikiama jokia informacija. Neseniai NPPSS pavyko gauti Socialinės apsaugos ir Darbo ministerijos ataskaitą apie tai, kaip panaudojamos šios lėšos 2006-2009 metų laikotarpiu. Iš jos matyti, kad visi šių profesinių sąjungų samdomi darbuotojai, įskaitant profesinių sąjungų vadovus iš dalies išlaikomi būtent iš šių lėšų. Kaip akibrokštas atrodo ir tai, kad Nacionalinį susitarimą pasirašė iš esmės tų profesinių sąjungų lyderiai, kuriems iki tol ir po to buvo skiriamas finansavimas iš valstybės biudžeto.
---------------------------------------------------------
NPPSS nuomone toks pasirinktų profesinių sąjungų finansavimo būdas yra antidemokratiškas, neteisėtas. Jis ne skatina, o iš esmės stabdo civilizuotų ir subalansuotų darbo santykių atsiradimą. Akivaizdu, kad pastaruosius krizės metus visuomenės pasitikėjimas profesinėmis sąjungomis dar labiau krito, prisidengiant užimtumo skatinimu buvo liberalizuoti darbo santykiai, t. y. supaprastintos atleidimo procedūros, pro pirštus buvo žiūrima į masinius darbuotojų atleidimus ir jų teisių pažeidimus. O neseniai paaiškėjusios aplinkybės įmonėje Lelija, susidorojimas su profesinės sąjungos lydere vienoje Vilniaus poliklinikoje, mūsų nuomone, atspindi žemą darbo santykių ir darbdavių kultūrą. Tai, kad profesinės sąjungos neskuba tokiems žmonėms teikti pagalbą rodo, kad iš esmės pačios profesinės sąjungos linkusios užmerkti akis į grubius pažeidimus ir elito visuomenėje gerbiamų darbdavių kultūrą.
-------------------------------------------
NPPSS ne kartą raštu kreipėsi į Premjerą Andrių Kubilių kviesdama nutraukti profesinių sąjungų finansavimą ir nustoti kištis į jų veiklą. NPPSS primena, kad Tarptautinė darbo organizacija ir jos konvencijos dėl asociacijų laisvės kišimusi į asociacijų, profesinių sąjungų veiklą laiko ne tik profesinių sąjungų ar narių persekiojimą, bet ir tuos atvejus, kai nacionalinės vyriausybės ir (arba) darbdaviai atlieka veiksmus, kuriais siekiama iš esmės kontroliuoti profesinės sąjungas ar piliečių asociacijas taip pat daryti esminę įtaką jų sprendimams. Taigi profesinių sąjungų finansavimas, profsąjungų administracijos išlaikymas už valstybės ar darbdavių lėšas yra neteisėtas - laikytinas kišimusi į profesinių sąjungų veiklą, asociacijų laisvės varžymu.
------------------------------------------
Pasak NPPSS, Konstitucinis Teismas dar prieš septynerius metus yra išaiškinęs, jog valstybės parama profesinėms sąjungoms gali būti skirta tik paremti besikuriančias ar jau susikūrusias profesines sąjungas, kad jos galėtų pradėti veikti savarankiškai, bet negali būti nuolatinė. Tačiau, pasak NPPSS pirmininko teisininko Vytauto Bako, kaip matyti iš ataskaitos ankstesnė ir ši nepaiso nei Konstitucijos nei Konstitucinio teismo išvadų. Priešingai, neteko girdėti atvejo, kad Lietuvoje būtų suteikta organizacinė finansinė paramą besikuriančiai profesinei sąjungai jei ji nori iš tiesų būti nepriklausoma ir ginti tik darbuotojus.
--------------------------------------------------------
Glumina tai, kad Nacionalinį susitarimą visų samdomų darbuotojų vardu pasirašė ir dėl jo derėjosi kaip tik tos profesinės sąjungos kurioms, kaip paaiškėjo vėliau, finansavimą skyrė Vyriausybė – A. Černiausko vadovaujama profesinių sąjungų konfederacija, A. Jašinskienės „Solidarumas“ ir V. Puskepalio Darbo federacija. Toks papirkinėjimas nedaro garbės nei tiems lyderiams nei politikams, kurie tokius sprendimus priima
-------------------------------------------------
Tokie reiškiniai bukina Lietuvos visuomenę, dirbančius žmones, mažina žmonių pasitikėjimą socialine partneryste kaip būdu samdomam darbuotojui dalyvauti valstybės valdyme. Pagaliau taip tiesiog atkuriamos partokratinės sistemos tradicijos buvusios iki nepriklausomybės atkūrimo, kai profesinė sąjunga tiesiog tampa vykdomosios valdžios dalimi, arabą valdančiosios partijos satelitu.
-------------------------------------
Tikimės, kad Vyriausybė, kuri daug kalba apie pilietinę visuomenę, patriotizmą, individo laisvę nutrauks profesinių sąjungų finansavimą ir imsis priemonių, kad darbuotojų interesų gynėjus saistytų tik jų nario mokestis, savanoriški narių įnašai ir, kaip įprasta Vakaruose, kitos pačių profesinių sąjungų generuojamos pajamos.
------------------------------------------------
„Tik nuo savo narių priklausanti organizacija gali būti lygiaverčiu partneriu derybose su darbdavių, verslo organizacijomis“, - teigia, V. Bakas
----------------------------------------------------
Artimiausiu metu NPPSS ketina pateikti siūlymus keisti Profesinių sąjungų įstatymą kuriais būtų nustatyti aiškūs profesinių sąjungų reprezentatyvumo kriterijai, finansavimo pagrindai ir profesinių sąjungų savivaldos principai..
2011-03-30 14:35BNS
Valstybė profsąjungoms pernai skyrė 640 tūkst. litų
Pernai socialiniam dialogui skatinti valstybė iš biudžeto skyrė 640 tūkst. litų, kuriuos padalino trims profesinių sąjungų nacionaliniams susivienijimams.
----------------------------------------------------------
Kaip matyti iš Socialinio dialogo Lietuvoje stiprinimo 2007-2011 metų programos ataskaitos už 2010 metus, programai įgyvendinti po 160 tūkst. litų panaudojo Lietuvos darbo federacija ir "Solidarumas", 320 tūkst. litų - Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija.
-----------------------------------------------------------
Pagal Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos parengtą ataskaitą, kurią trečiadienį turėtų vertinti ministrų kabinetas, socialiniam dialogui skatinti pernai rengti mokymai profsąjungų atstovams, organizuoti renginiai, skirti socialinės partnerystės ir trišalio bendradarbiavimo rezultatų sklaidai, leisti ir platinti lankstinukai, transliuotos radijo laidos.
----------------------------------------------------------
Taip pat vykdyta profsąjungų plėtra, derybos dėl naujų socialinio dialogo struktūrų kūrimo, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos nariai įmonės lygmeniu parengė ir pasirašė 148 kolektyvines sutartis, "Solidarumas" įmonėse įsteigė 10 saugos ir sveikatos komitetų.
-------------------------------------------------
Socialinio dialogo Lietuvoje stiprinimo 2007-2011 metų programos tikslas - plėtoti ir stiprinti socialinį dialogą apskrityje bei savivaldybėse, bendradarbiaujant dvišaliu ir trišaliu pagrindu profesinėms sąjungoms ir darbdavių organizacijoms. Taip pat siekiama mokyti iš socialinių partnerių atstovų sudarytų dvišalių ir trišalių tarybų bei komisijų narius, stiprinti ir atlikti darbo santykių bei darbuotojų saugos ir sveikatos visuomeninę kontrolę. Be to, numatoma skleisti profesinių sąjungų veiklos gerąją patirtį, aiškinti per visuomenės informavimo priemones socialinės partnerystės svarbą visuomenei
-----------------------------------------------
Programos pagrindiniai vykdytojai - profesinių sąjungų nacionaliniai susivienijimai: Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija, Lietuvos darbo federacija, Lietuvos profesinė sąjunga "Solidarumas" bei Lietuvos respublikos trišalės tarybos sekretoriatas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
RAŠYTI ATSAKYMĄ
Šlapia nosytė
Profsąjungų naujienos - Tinklaraštis (Blogas)
Interneto sprendimai