2019 m. rugpjūčio 26 d. pirmadienis - 8:04
   

SODROS PROBLEMOS

«
Autorius: Valdas Stankus - Viso pranešimų: 6 - Tema sukurta: 2010-06-11 12:01:42
2010-06-14 16:15Makliovija
O kaip jūs nustatėte, kad tie, kurie dieną bėgioja po parduotuves yra dirbantys valdišką darbą? Ar iš akių? O gal iš apsirengimo? Kelnių spalvos? Sijono ilgio? Labai neatsakinga padaryti jokiais faktais nepagrįstas išvadas ir taip galima įskaudinti sąžiningus tarnautojus...
2010-06-14 10:56Pagiežingas
Taip,valdiškas sektorius sudaro ir gydytojai,ten bibliotekininkai ir t.t. Tik visa bėda,kad kur reikia realiai vieno žmogaus,dirba du...Pažiūrėk atidžiai paprastą dieną parduotuvėse,kas do pirkėjų kontingentas?Sovietmečiu buvo pateisinama,viskas buvo deficitas,o dabar?Juk Delfyje į anketos klausimą apie stresą darbe jį patiriantys atsakė virš 80 proc. iš maždaug 3000 atsiliepusiųjų,tai ir yra maždaug tie,bėgiojantys darbo laiku po parduotuves.Kaip pastebiu,Lietuvoje tai labiausiai būdinga Vilniui,kitur mažiau...Bent,kiek pastebėjau,tie žmonės daugumoje yra dirbantys valdišką darbą(gal taip mažina stresą),deja...Na,o mano bukagalviu supratimu,tai yra paprasčiausi valdiški tranai.
2010-06-14 09:22Makliovija
Žiūriu kai kam čia viešasis sektorius asocijuojasi tik su biurokratais. Bet tai juk ir medikai, pareigūnai, kariai, mokyklų, kolegijų, universitetų darbuotojai. O kodėl niekas, pvz., nepagalvojo apie religinio sektoriaus apmokestinimą. Kodėl visa Lietuva turi išlaikyti didžiulį pagrindinės religijos aparatą, turtą ir pan? Kodėl negalima įvesti tikinčiojo mokesčio, kaip yra mūsų visų išgirtoje Skandinavijoje, Vokietijoje etc.? Jeigu aš praktikuojantis katalikas, tai aš moku tarkim 1 proc. nuo savo pajamų, lygiai, kaip kad aš moku, kai esu profsąjungos narys. Moku nario mokestį, vadinasi, naudojuosi kažkokiomis provelegijomis. O dabar visa dvasininkija gyvena iš mūsų kišenės, nemoka jokių mokesčių Sodrai, bet gauna visas paslaugas, kaip ir tie, kurie mokesčius moka. O didžiausi religijų bosai netgi yra priskiriami VIP klasei, kurie naudojasi ypač didelėmis privilegijomis.
Bet suprantu, kodėl apie tai nekalbama - bažnyčia juk yra labai įtakinga, parklupdanti beveik visus valdžios vyrus ir moteris (net mūsų Dalią!). Be to, niekas nenori, kad iš pogrindžio išlįstų megztų berečių armija...
2010-06-13 16:34Pagiežingam
Ekonomine krize sukėlė patys valdantieji per naktinius posėdžius ir dar už tai prisidėdami sau kišene, juk baisiai perdirbo, naktinių posėdžių pasekmės, sunaikint smulkus ir vidutinis verslas.
Žmonės prarado darbą, verslą iš ten ir migracijos srautai. Statistika iš ties pritrenkanti:
Viešajame sektoriuje dirba 41 %, kas sudaro 410 000 darbuotojų. Privačiame sektoriuje lieka 59 %, arba 590 000 darbuotojų. Kad išlaikyti viešą sektorių keliami mokesčiai, nes nebėr iš ko surinkti.
Tarptautinio valiutos fondo ekspertai, dirbę Lietuvoje pareiškė, kad valdžios sektoriaus deficitą būtina sumažinti 4,5 mlrd. Litų, nes toks trukumas. Tačiau dabar siūlomos priemonės nepadės sutaupyti nė penktadalio šios sumos. Dabartiniai taupymai yra apgailėtina suma, palyginti su svarbiausiu taupymo receptu. Dar praėjusių metų gegužę buvo pasakyta 3-4 mlrd. litų sumą, kurią biudžetas kasmet praranda per neskaidrius viešuosius pirkimus. Tačiau situacija neskaidrėja. Užuot ėmusis viešųjų pirkimų, kuriuos sutvarkius valstybei grįžtų apie 4 mlrd. litų, išsidalijamų vadinamiesiems “otkatams", Vyriausybė imitavo socialinį dialogą ir sukūrė Nacionalinį susitarimą. Rezultatas - alkani pensininkai, basi pareigūnai, mokytojų, medikai, valdžios reitingų dugnas. Ar tikslingi krizės metu, sakykime pinigai reprezentacinėm reikmėm – po 20-30 000LT, Pinigai skirti regioniniam keliam (44 milijonai iš rezervinių fondų) puikiai žinom kam jie bus skirti ir panaudoti. Gėju paradas 200 000L.
2010-06-12 07:59Pagiežingas
"Pasibaigus ekonominiam bumui..." Ar toks buvo per pastaruosius 20 metų?Tvirtinu,kad ne.Tik pravalginėjom Lietuvos turtą,gyvenom visą laiką ne pagal kišenę.Mums artimiausias profsąjungų turtas,atgautas buvo milijardinės vertės,prašvilpėme viską...
Kokią matau padėtį šiandien?Taigi viešasis(t.y. valdiškas) sektorius ir toliau gyvena ne pagal kišenę,jokių veiksmų įveikti krizę nesiima,o jo profsąjungos priešinasi bet kokiems veiksmams,taigi gyvena ir siekia toliau gyventi,užsmaugdami mokesčiais privatų sektorių.Arba mažindami pensijas,socialines išmokas motinoms ir pan.
Taigi,apie 80 procentų(gal ir daugiau) valdiško sektoriaus darbuotojų yra tranai,niekam nereikalingi,tik nuodijantys gyvenimą kitiems.Na,pažiūrėkite siaurame rate vidurį baltos dienos parduotuvėse,akropoliuose,pamatysite,žymi dauguma ten slampinėjančių yra valdiški žmonės,kurių laukia prie kabinetų durų interesantai...O visutinis atlyginimas jauų viršijo privatų sektorių 200 lt.
Taigi, kaip buvo,taip ir tebėra principe Tarybų Lietuva,o profsąjungos žymia dalimi ir toliau tebestato komunizmą ir 80 procentų lietuvių tebėra vergai...Deja.
Ką daryti?Laukti,kol komunizmo statytojai nueis į kapus ir netrukdys kitiems gyventi.Juk aiškiai matosi,jaunesnioje kartoje komunizmo statytojų vis mažėja,gal tik Paleckiukas ir beliko?
2010-06-11 12:02Valdas Stankus
Pavarčius rimtesnę Lietuvos spaudą ir palyginus Statistikos departamento pasenusius (2008-2009m) duomenis, bei Darbo biržos informaciją – matosi daug neatitikimų. Pagal spaudos duomenis šiuo metu šalyje situacija tokia – Viešąjame sektoriuje dirba 41 %, kas sudaro 410 000 darbuotojų. Privačiame sektoriuje lieka 59 %, arba 590 000 darbuotojų. Bedarbių skaičius ~ 330 000. Tada darbo jėgos rodiklis gaunasi 1,33 mln., o nedarbo lygis gaunasi 24,8 %? Pagal oficialiąją statistiką bedarbių skaičius siekia 15 %, tada darbo jėgos rodiklis turėtu gautis – 2,2 mln., nors pagal 2009 m. oficialiąją statistiką jisai buvo 1,64 mln., o pagal 2008 m. IV ketvirčio – tik 1,3 mln., ir dėl emigracijos turėjo tendenciją mažėti? Nors gal darbo jėgos rodiklis dabar skaičiuojamas pagal PSD sumokėjusių asmenų skaičių, kad tiek daug darbo jėgos Lietuvoje atsirado? Juk be naujo gyventojų surašymo tikslių duomenų, gyventojų skaičius Lietuvoje vis dar skaitomas 3,3 mln.
Vyriausybės nariai, ekspertai įvairūs, seimo nariai intensyviai svarsto, kaip sumažinti Sodros deficitą, kuris viršija 2,3 mlrd. Litų ir turi tendenciją didėti. Kokių tik nepasigirsta siūlymų, įstatymų projektų. Bet reformatoriai, įžvelgiantys rezervų DK liberalizavime, socialinių išmokų karpyme, nejaučia liberalizmo pavojaus mūsų ir taip vos gyvai ekonomikai. Kažkodėl mūsų valdžios vyrus ir moteris apėmusi didžios valstybės euforija ir modeliai pasirenkami didelių valstybių – JAV, Didžiosios Britanijos. Juk negalima lygintis su jomis ekonomikos galingumais ir rinkos dydžiu. O DK liberalizavimas tikrai ne panacėja ir neatneš laukiamų rezultatų – nebent padidins emigrantų skaičių (tuo pačiu gal pagerinant bedarbystės ekonominius rodiklius), o šešėlinė ekonomika ir nusikalstamums gali padidėti. Reikia pavyzdžius imti iš mažų šalių, turinčių panašių problemų, taikyti jų sprendimo būdus. Štai lietuviškoje spaudoje praslydo tokia informacija, kad Airija ruošiasi įvesti 7,5 % pensijos mokestį nuo algos viešojo sektoriaus darbuotojams. Va kur rezervas papildyti Sodros biudžetą. Juk Viešojo sektoriaus vidurkis iki šiol viršija privataus sektoriaus vidurkį ~ 200 Lt. (2200 – 2000 Lt), aišku ir laukiama pensija bus didesnė. Juk taip per mėnesį gautųsi apie 56 mln. litų, per metus – 670 mln. litų.
Aišku iš pirmo žvilgsnio toks pasiūlymas atrodo drastiškai, bet paanalizavus žmogaus teisių ir privataus verslo Lietuvoje struktūrą ir tendencijas – galima įžvelgti daugiau pliusų, nei minusų. Privačiame sektoriuje darbuotojas yra labiau diskriminuojamas darbdavio ir mažiau apgintas DK, kurį norima dar daugiau ,,suliberalizuoti''. Privačios įmonės Lietuvoje daugumoje nedidelės, todėl mažai profsąjungų, mažai kolektyvinių sutarčių, beveik viskas darbdavio valioje. Ir aišku žeidžia mažesnės už Viešojo sektoriaus pajamos, akivaizdu – laukiamas mažesnis pensijos dydis ateityje. Keista kad Socialinės apsaugos ministerija ir žmogaus teisių stebėjimo organizacijos tiek metų neįžvelgia šios diskriminacijos? Iš kitos pusės, kada Viešajame sektoriuje didesnis vidutinis darbo užmokestis - privačiame versle susiklostė tokia ekonomikos struktūra, kuri paremta ne verslo proveržiu ieškant naujų produktų ir rinkų, o stengiamasi uždirbti iš paslaugų valstybinėms ir savivaldybių įmonėms, stengiantis laimėti (aišku su korupcijos poveikiu) jų teikiamus projektus. Aišku ir pagrindinis vartotojas aptarnavimo sferoje (prekybos, statybos ir kt.). yra turtingesnis Viešojo sektoriaus darbuotojas. Pasibaigus ekonomikos bumui iš buvusio valstybinio turto privatizavimo, reikia keisti ekonomikos vektorius. Kol veikia dabartinis privataus verslo vektorius – intensyviai dirba tik privačių įmonių vadovai, savininkai ar akcininkai. Privačios įmonės turi būti vedliai, pritraukti gerus specialistus, didinti apmokėjimo vidurkį – didesnį nei viešasis sektorius, ieškoti naujos produkcijos, naujų rinkų savo verslui. Tada viskas normalizuosis, geidžiamiausias darbdavys taps privatus sektorius, o viešasis sektorius savaime sumažės (nereikės nei ,,saulėlydžio'' programų). Tada žmogaus teisių atžvilgiu galima bus pasirinkti: jei nori dirbk su socialinėmis garantijomis Viešajame sektoriuje, jei nori uždirbti daugiau ir linkęs rizikuoti – dirbk privačiame sektoriuje. Tada privatus verslas sulauks proveržio ir ištrauks Lietuvos ekonomiką iš aklavietės.
Valdas Stankus - demokratija.eu
RAŠYTI ATSAKYMĄ
Šlapia nosytė
Profsąjungų naujienos - Tinklaraštis (Blogas)
Interneto sprendimai