2017 m. rugpjūčio 24 d. ketvirtadienis - 13:43
 Gerbiamieji skaitytojai, redakcija atostogauja.  Tęsime darbą ir toliau teiksime Jums informaciją nuo rugpjūčio 28 dienos.  Gerbiamieji skaitytojai, redakcija atostogauja.  Tęsime darbą ir toliau teiksime Jums informaciją nuo rugpjūčio 28 dienos.

2017 03 31 - 90 PROC. APKLAUSTŲJŲ - PRIEŠ MOKSLO METŲ ILGINIMĄ

«
Komentarų: (0)
Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga (LŠDPS), Vilniaus švietimo profesinė sąjunga ir asociacija „Nacionalinis aktyvių mamų sambūris“ surengė mokytojų, mokyklų vadovų, moksleivių ir jų tėvų apklausą dėl mokslo metų ilginimo, kadangi prie šios jau atmestos ydingos idėjos dabartinė Vyriausybė, Švietimo ir mokslo ministerija  vėl grįžo.


LŠDPS ir kitų organizacijų surengtoje apklausoje 89,9 proc. respondentų atsakė nemanantys, kad didesnis mokymosi dienų skaičius pagerins ugdymosi kokybę ir mokymosi rezultatus. Neabejojančių, jog ilgesni mokslo metai nesumažins mokymosi krūvio ir namų darbų apimčių, taip pat yra dauguma – 83,7 proc. O į klausimą, ar manote, kad vaikų pasiekimai ir savijauta pagerės, jeigu jie ilgiau turės būti mokykloje, neigiamai atsakė 91,9 proc. respondentų.

Apklausa buvo vykdoma interneto tinklapyje apklausa.lt laikotarpiu nuo kovo 16 d. iki kovo 29 d. Joje dalyvavo 15 600 respondentų, 46,9 procentus jų sudarė tėvai, 24 proc. mokytojai, 22,4 proc. – mokiniai, 2 proc. - mokyklų vadovai. 4,3 procentai apklaustųjų nepriklauso nė vienai kategorijai.

Kovo 30 d. minėtų organizacijų atstovai spaudos konferencijoje pristatė apklausos rezultatus bei informavo apie balandžio 10 d. numatomas viešąsias diskusijas su valdžia prie Švietimo ir mokslo ministerijos bei Vyriausybės.

Daugiau nei pusė (53,6 proc.) apklaustųjų mano, jog mokslo metai galėtų būti ilginami tik skyrus papildomą finansavimą kultūrinei pažintinei veiklai. 83,9 proc. atsakiusiųjų į anketos klausimus teigia, jog, užuot ilginus mokslo metus, būtina pertvarkyti ugdymo programas.


65,4 proc. respondentų mano, kad labiau reiktų sumažinti mokinių skaičių klasėse nei pridėti mokymosi dienų.


Kiek mažiau – 54,90 proc. mano, kad didesnė problema yra ne nepakankama mokslo metų trukmė, o mokinių lankomumo ir motyvacijos stoka.


Paprašyti išvardinti problemas, reikalaujančias greičiausio sprendimo, apklaustieji mano, kad didžiausią įtaką mokymosi pasiekimams daro perkrautos programos (61,3 proc.), motyvacijos stoka (46,3 proc.) ir per didelės klasės (41,4 proc.).

Tuo tarpu tik 3,4 proc. apklaustųjų mano, jog mokslo metų ilginimo įtaka ugdymosi kokybei būtų teigiama.

„Iš tų rezultatų matome, kad ministerija nesiima veiksmų švietimo kokybei gerinti“, - sakė LŠDPS pirmininkas Andrius Navickas. Švietimo ir mokslo ministerija teigia, neva ilginti mokslo metus rekomenduoja Tarptautinė ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO), tačiau pasak A. Navicko, EBPO išskiria visai kitus dalykus: mokytojų atlyginimo kėlimą, švietimo kokybės skirtumų tarp miesto ir kaimo mokyklų sumažinimą, neformalaus ugdymo prieinamumo gerinimą ir pan.

„Nacionalinis aktyvių mamų sambūris“ l.e. prezidentės pareigas Rasa Žemaitė pasidžiaugė, kad „netikėtai aktyvūs“ apklausoje buvo tėvai. „Jie turėtų aktyviai dalyvauti sprendimų procese. Jie mato, kokie yra jų vaikai – kiek turi pamokų, ar yra pavargę. Tėvai nesupranta: vardan ko norima pailginti mokslo metus ir vardan ko norima patrumpinti vasaros atostogas?, - kalbėjo R. Žemaitė. - Jeigu siekiam kokybės, tai klausimas, ką vaikai veiks per tą prailgintą laiką?“


Dar vienas svarbus dalykas, anot jos, - mokinių arba mokytojų skaičius klasėje: „Tėvai mato, kad gabiausieji arba tie, kuriems sunkiausia, lieka be dėmesio. Mokslo metų ilginimas rodo, kad norima keisti tik dėl pokyčių“.

Aktyvių mamų sambūrio lyderė taip pat kritiškai įvertino argumentą, kad tėvai neva neturi kur dėti vaikų, todėl būsią geriau, jei jie daugiau laiko praleis mokyklose. „Atsakingi tėvai rūpinasi savo vaikais, o jeigu jau norima tėvams padėti, tuomet turėtų būti finansuojama įvairi ir gausi popamokinė veikla: būreliai, baseinai, įvairios edukacinės programos. O dabar panašu, kad norima vaikus sukišti į internatus“, - replikavo R. Žemaitė.

LŠDPS pirmininko pavaduotoja Erika Leiputė-Stundžienė retoriškai klausė, ką vaikai veiks birželio mėnesį, jeigu pažintinei veiklai per metus skiriama vos 3,03 euro vienam vaikui? Be to, anot jos, jeigu bus pailginti mokslo metai, vaikai žada boikotuoti pamokas.

„Negalime toleruoti ir tyliai pritarti, norim garsiai paprieštarauti. O jeigu ŠMM ir toliau lips per mokinių, mokytojų, tėvų galvas, - bus akivaizdu, koks šios Vyriausybės požiūris į pačios ypač deklaruotą dialogą su visuomene“, - komentuoja A.Navickas.

Numatoma surengti ir protesto akciją - "Viešą konsultaciją su valdžia". Renginys turėtų įvykti balandžio 10 d. prie Švietimo ir mokslo ministerijos.

Šaltinis: lsdps.lt

NAUJAUSI KOMENTARAI
KOMENTARŲ NĖRA
RAŠYTI KOMENTARĄ / APŽVALGĄ
PDFLiepą gavome
79,80 € Jūsų paramos!
AutomobiliuDALYS24.lt
Šlapia nosytė
Profsąjungų naujienos - Tinklaraštis (Blogas)
Interneto sprendimai